دکوراسیون

استفاده از چرم در دکوراسیون خانه

دکوراسیون چرمی

 استفاده از چرم در دکوراسیون خانه

آیا شما هم جزء طرفداران چرم هستید؟ در دکور داخلی خانه از چرم استفاده می کنید؟ از مزایای وسایل چرمی در وسایل خانه مطلع هستید؟

چرم قدمتی دیرینه دارد و از گذشته تا به امروز در زندگی انسان ها پرکاربرد بوده است. امروزه در دنیای مد و فشن، صنعت، دکوراسیون دخلی و… رواج بسیاری دارد. این عنصر به دکوراسیون خانه ظاهری شیک و منحصر به فرد می دهد. چرم را با همه سبک های معماری داخلی می توانید ست کنید بخصوص اگر طرفدار سبک کلاسیک و باروک هستید انتخاب چرم در این نوع دکوراسیون ها، گزینه بسیار مناسبی است. در این مقاله به کاربرد چرم در دکوراسیون خانه می پردازیم.

چرم در مبلمان، اکسسوری ها و دیوارپوش ها و… استفاده می شود. اکنون برویم با هم موارد استفاده را بخوانیم.

مبل چرمی

رایج ترین کاربرد چرم در مبلمان خانه است و مرکز توجه اتاق نشیمن هم مبل است.

چرم در رنگ های قهوه ای، مشکی، کرم، قرمز تیره و… تولید می شود که این رنگ بندی فضایی گرم و صمیمی به خانه می بخشد.

با اینکه مبل چرمی گران تر از مبل پارچه ای است اما انتخابی با کیفیت و بادوام محسوب می شود.

دکوراسیون چرمی

نیمکت چرمی

 نیمکت چرمی در ورودی خانه، اتاق نشین ، اتاق ها و در کنار میز ناهار خوری کاربرد دارد. معمولا قسمت نشیمنگاه از جنس چرم است و پایه ها از چوب یا فلز ساخته شده.

این نیمکت گرچه ظاهری ساده دارد اما باعث زیبایی بیشتر دکور خانه شما می شود.

صندلی های میزغذا خوری چرمی

صندلی های میزغذا خوری که با روکش چرم ساخته شده است ظاهری زیبا، شیک و متفاوت به دکوراسیون می بخشند. در انتخاب رنگ صندلی هایی با روکش چرم به نگه داری و تمیز کردن آن توجه کنید. برای مثال رنگ تیره برای کسانی که حیوان خانگی یا فرزند کوچک یا فرصت کمی برای تمیزکاری دارند توصیه می شود. درعین حال رنگ های کرم و قهوه ای ظاهری کلاسیک و بسیار جذاب به میز ناهارخوری و در کل دکوراسیون خانه می بخشند.

پاف چرمی

پاف به تازگی در بیشتر دکوراسیون خانه ها مورد توجه قرار گرفته است. نشیمنی کم ارتفاع و از لحاظ نرمی و سبکی مانند کوسنی بزرگ است. پاف چرمی بدلیل سر نبودن بعنوان میز عسلی نیز استفاده می شود. این نوع پاف ها بعنوان میز جلو مبلی و محلی برای نشستن نیز کاربرد دارند.

صندلی چرمی

صندلی راحتی چرمی یکی دیگر از المان های جذاب برای زیبایی بخشیدن به دکورخانه شما به شمار می رود. البتصندلی راحتی چرمی می تواند با مبلمان چرمی یا پارچه ای ست شود یا بصورت جداگانه در گوشه ای از خانه مثل اتاق خواب قرار بگیرد. بدلیل راحتی که این مدل صندلی ها دارند انتخاب خوبی برای نشستن وکتاب خواندن و…هستند.

صندلی میز تحریر چرمی

صندلی میز تحریر چرمی برای محیط کار و همینطور اتاق کارتان در خانه انتخاب شیکی محسوب می شود. بدلیل وجود مزیت هایی مانند با دوام و راحت بودن چرم، انتخابی هوشمندانه برای محیط کار است. رنگبندی خاص و شیک چرم برای فضای اداری هم مناسب است.

شما چه رنگی را برای روکش صندلی چرم ترجیح می دهید؟

تخت خواب چرمی

استفاده دیگر و پرکاربرد از چرم، در ساخت روکش های تخت خواب است. چرم درتمامی قسمت های قاب تخت ویا فقط تاج بالای آن استفاده می شود. تخت خواب های چرمی هم می توانند جلوه ویژه ای به دکوراتاق شما بدهند.

کوسن چرمی

در کنار انتخاب پاف های چرمی برای دکور خانه به انتخاب کوسن های چرمی هم توجه کنید. این ترکیب می تواند در کنار مبلمان چرمی یا پارچه ای بسیار جذاب باشد.

دیوارپوش چرمی

دیوارپوش های چرمی بدلیل خاص بودن، ظاهردرخشنده و… به یکی از پرطرفدارترین ترندهای طراحی داخلی تبدیل شده است. استفاده ازاین نوع دیوارپوش باعث می شود فضا لوکس و مجلل جلوه کند.

 با انتخاب دیوارپوش چرمی به جای دیوارپوش های سنگی یا رنگ و یا کاغذ دیواری جلوه ای متفاوت و شیک به دکوراسیون خانه تان می بخشید. اما بهتراست تنها یکی از دیوارهای خانه برای دیوارپوش چرمی انتخاب کنید؛ بدلیل اینکه استفاده بیش ازحد از این دکور فضای خانه را کوچک و آزاردهنده نشان می دهد.

دیوارپوش چرمی

شما چه کاربرد های دیگری از چرم در دکوراسیون داخلی می شناسید؟

 تا به اینجا در مورد کاربرد چرم در دکوراسیون خانه صحبت شد، در ادامه به مزایای استفاده از چرم در دکور می پردازیم.

1.راحت ست شدن چرم با هر سبک معماری داخلی

شما می توانید چرم را بدلیل رنگبندی و طرح های زیبا و ساده ای که دارد به سادگی با دکوراسیون مختلف تطبیق بدهید.

2.عنصری خاص و منحصربه فرد برای دکوراسیون خانه شما

یکی از دلایل محبوبیت چرم جلوه ای است که به وسایل و محیط می دهد.

3.مراقبت و تمیز کردن آسان تر

کشیدن یک دستمال نم دار روی سطوح چرمی، می تواند گرد و غبار و آلودگی را به راحتی از بین ببرد.

  1. درخشان بودن

خاصیت درخشندگی چرم باعث جلوه بیشترآن می شود.

  1. ضد لک و ضد آب بودن و عدم حفظ بوی نامطبوع

این ویژگی های مذکورهزینه برای خرید وسایل چرمی را هوشمندانه تر می کند و در واقع یک جور سرمایه گذاری محسوب می شود.

6.قابلیت منطبق شدن با شرایط دما

چرم خاصیت ترموپلاستیکی دارد که باعث جذب رطوبت و به جریان افتادن هوا در خودش می شود. از این بابت زمانی که فرد عرق کرده چرم باعث جذب رطوبت و خنک شدن فرد می شود.

سخن پایانی

چرم یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در دکوراسیون خانه ها است. زیبایی و ارزشی که به دکوراسیون می بخشد بسیار دیدنی است. در این مقاله سعی داشتیم به شما در بهتر کردن دکور خانه تان کمک کنیم. لازم به ذکراست از نظر علمی نشان داده شده که دکوراسیون در روحیه افراد تاثیر گذار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *